Blogul Aventuria

Cum ne distram cu caiacele?

Written By: admin - Aug• 24•11

Ce poate fi mai placut decat o plimbare cu caiacul in natura?

Fie ca vorbim de lacuri, rauri sau apa agitata a marii, tura cu caiacul ofera o experienta unica, pentru aventurieri, sportivi si persoane active! Caiacele sunt de mai multe feluri, fi

e sit-on-top precum Tango Standard (1 persoana), Ocean Quatro (2 adulti + 2 copii); Ocean Duo (2 adulti + 1 copil) fie sit-in Cruiser 320 (1 persoana); Cruiser II (2 persoane).

Daca esti adeptul “lupului singuratic”, tura cu caiacul poate deveni plictisitoare, de aceea noi vrem sa iti aratam cum te poti distra de fapt cu adevarat atunci cand iesi pe apa in gasca!

Trebuie sa ai in vedere mijlocul de transport al caiacelor pana la destinatie; Aventuria.ro are solutia optima, prin montarea suportului de caiac Thule Hull-a-Port Pro pe bare transversale Thule;

Iti aratam cum arata un caiac montat pe masina:

Iti recomandam sa mergi impreuna cu gasca la o tura in Delta, cum a facut si Silviu Martin cu prietenii lui care au inchiriat de la Aventuria.ro pentru super-aventura lor doua caiace Ocean Duo.

“Pe la 8 și ceva, ne lansam cu mare avânt la apă, eu cu Laura împărțind același caiac. Experiența noastră pe caiace era destul de limitată iar la vâslit împreună z-e-r-o. Să spunem că primele 5 ore au fost un piiiic mai dificile. În timp ce ceilalți vâsleau cam 500 metri, noi vâsleam, 800 m, pe aceeași distanță. Adică, mergeam, foarte, dar foarte, strâmb. După încercări agonizate, odată cu mutarea mea pe locul din spate, parcă lucrurile au început să meargă mai bine. Oricum, recomand vâslitul în 2 ca terapie de cuplu”

Silviu Martin

Afla despre cum s-a distrat Silviu si gasca cu caiacele in Delta, chiar de pe blogul sau:

Prin Delta Dunarii pe caiace (1/2)

Prin Delta Dunarii pe caiace (2/2)

Si daca ai intrebari pentru echipa Aventuria in legatura cu solutiile de organizare a unei astfel de ture nu ezita sa ne contactezi!

Rich Text AreaToolbarBold (Ctrl + B)Italic (Ctrl + I)Strikethrough (Alt + Shift + D)Unordered list (Alt + Shift + U)Ordered list (Alt + Shift + O)Blockquote (Alt + Shift + Q)Align Left (Alt + Shift + L)Align Center (Alt + Shift + C)Align Right (Alt + Shift + R)Insert/edit link (Alt + Shift + A)Unlink (Alt + Shift + S)Insert More Tag (Alt + Shift + T)Toggle spellchecker (Alt + Shift + N)▼
Toggle fullscreen mode (Alt + Shift + G)Show/Hide Kitchen Sink (Alt + Shift + Z)
FormatFormat▼
UnderlineAlign Full (Alt + Shift + J)Select text color▼
Paste as Plain TextPaste from WordRemove formattingInsert custom characterOutdentIndentUndo (Ctrl + Z)Redo (Ctrl + Y)Help (Alt + Shift + H)

Ce poate fi mai placut decat o plimbare cu caiacul in natura?
Fie ca vorbim de lacuri, rauri sau apa agitata a marii, tura cu caiacul ofera o experienta unica, pentru aventurieri, sportivi si persoane active! Caiacele sunt de mai multe feluri, fie sit-on-top precum Tango Standard (1 persoana), Ocean Quatro (2 adulti + 2 copii); Ocean Duo (2 adulti + 1 copil) fie sit-in Cruiser 320 (1 persoana); Cruiser II (2 persoane).
Daca esti adeptul “lupului singuratic”, tura cu caiacul poate deveni plictisitoare, de aceea noi vrem sa iti aratam cum te poti distra de fapt cu adevarat atunci cand iesi pe apa in gasca!
Trebuie sa ai in vedere mijlocul de transport al caiacelor pana la destinatie; Aventuria.ro are solutia optima, prin montarea suportului de caiac Thule Hull-a-Port Pro pe bare transversale Thule;
Iti aratam cum arata un caiac montat pe masina:

Iti recomandam sa mergi impreuna cu gasca la o tura in Delta, cum a facut si Silviu Martin cu prietenii lui care au inchiriat de la Aventuria.ro pentru super-aventura lor doua caiace Ocean Duo.
“Pe la 8 și ceva, ne lansam cu mare avânt la apă, eu cu Laura împărțind același caiac. Experiența noastră pe caiace era destul de limitată iar la vâslit împreună z-e-r-o. Să spunem că primele 5 ore au fost un piiiic mai dificile. În timp ce ceilalți vâsleau cam 500 metri, noi vâsleam, 800 m, pe aceeași distanță. Adică, mergeam, foarte, dar foarte, strâmb. După încercări agonizate, odată cu mutarea mea pe locul din spate, parcă lucrurile au început să meargă mai bine. Oricum, recomand vâslitul în 2 ca terapie de cuplu”
Silviu Martin

Afla despre cum s-a distrat Silviu si gasca cu caiacele in Delta, chiar de pe blogul sau:
Prin Delta Dunarii pe caiace (1/2)
Prin Delta Dunarii pe caiace (2/2)
Si daca ai intrebari pentru echipa Aventuria in legatura cu solutiile de organizare a unei astfel de ture nu ezita sa ne contactezi!
Path:

Urbankid.ro la drum cu Aventuria

Written By: admin - Aug• 19•11

Cu ceva timp in urma, Mihai Dragomirescu a.k.a. Bob de la Urbankid.ro ne-a facut o vizita sa-si echipeze masina pentru o scurta vacanta. Cum echipa viagra sales uk

=”www.aventuria.ro” target=”_blank”>Aventuria.ro este prompta, in mai putin de 30 de minute avea masina echipata si gata pentru plecare.

Vrei sa stii ce a ales Bob pentru vacanta lui? In primul rand bare transversale pe care s-a montat o cutie portbagaj spatioasa, aerodinamica si silentioasa Thule Atlantis 600, 2 suporti de bicicleta Thule 591 ProRide si… evident 2 biciclete.

Stiu ca sunteti curiosi cum arata masina dupa echipare asa ca admirati pozele furnizate direct “de la sursa“.
Masina lui Bob echipata, view de aproape

Masina lui Bob, view de la departare

Citeste mai mult despre cum s-a distrat Bob si familia in vacanta, ce traseu a ales, prin ce peripetii a trecut dar si ce spune despre experienta cu serviciile si echipamentele oferite de Aventuria.ro.

Ghici ce?

Bob ne-a mai facut recent o vizita. Motivul? Sa ii echipam masina pentru vacanta, DESIGUR !! Doar ca de data aceasta a inlocuit Thule Atlantis 600 cu Thule Pacific 600. Avem o gama larga de unde poti sa alegi o cutie in functie de nevoi si pe gustul tau.

Evident pe langa cutie, suportii de bicicleta si bicicletele (de data asta proprietate personala) au fost iar de nelipsit din vacanta lui Mihai. Il mai asteptam pe la noi !

Si ca sa nu creada ca am uitat despre “Daca va pasioneaza subiectul si articolul acesta primeste cel putin 20 like-uri :) , cei de la Aventuria.ro ne-au promis ca revin cu un material complet despre ce tip de echipamente ai nevoie, in functie de tura pe care o planifici“, lucram chiar acum la acest articol si il vom publica in foarte scurt timp pe Urbankid.ro!

Cum alegem un suport de bicicleta – partea 3, suportii pe hayon

Written By: admin - May• 16•11

O alta varianta larg raspandita de transport a bicicletelor este folosind suporti cu montare pe hayon sau pe portbagajul masinii (in cazul masinilor sedan). Acesti suporti se prind in principiu in 6 puncte de usa din spate (doua sus, doua jos

si cate unul pe laterala) si se sprijina in alte doua puncte in usa (pe luneta sau pe tabla).

ClipOnFreeWay 968 ClipOn High 9106

Acesti suporti transporta intre 2 si 4 biciclete si se asigura (incuie) prin inchiderea hayonului peste ghearele de fixare. Suportii de hayon nu sunt universali, pe unele masini nu se pot monta datorita lunetei care se intinde pana la limita usii (prin urmare suportul ar trebui agatat de sticla), altele nu au zone de sprijin in partea de jos suficient de rezistente iar in alte cazuri punctele de fixare laterale sunt in dreptul blocurilor optice, pe muchii curbate sau prea apropiate incat exista riscul deteriorarii acestora. Visavis  de aceste probleme este bine sa va asigurati ca producatorul ofera o minima informatie legata de compatibilitatea sistemului cu o serie de modele auto.

Din punct de vedere al modului de fixare a bicicletelor exista doua variante, ca si in cazul suportilor pe carlig:

1. fixare suspendata (umerase); in general acesti suporti sunt mai ieftini insa, fara exceptie, necesita circuit electric cu priza pentru fixarea unor lumini suplimentare (lightboard) pentru ca bicicletele acopera stopurile si numarul de inmatriculare. In plus, modul de fixare este gandit pentru biciclete de oras sau sosea cu un cadru de barbati si ceva mai subtire – in cazul bicicletelor de dama sau a celor cu cadru atipic (foarte gros sau anumite biciclete full-suspension, cu amortizor sau articulatii in partea superioara a cadrului) fiind necesare adaptoare de cadru care simuleaza teava orizontala. Fixarea suspendata inseamna si ca bicicletele vor atarna doar de cadru si trebuie ancorate in partea de jos, de obicei cu o chinga ce le petrece pe toate, de preferat folosind niste separatori pentru a nu se atinge intre ele.

2. fixare cu sprijin – sunt mai grele, mai sofisticate insa compatibile cu mai multe variante de cadru, deoarece rotile au sprijin (deci bicicletele stau distantate, nu se lovesc intre ele) si se ancoreaza in partea de sus cu niste gheare mobile care in plus se incuie. Unele din aceste variante tin bicicletele in pozitie inaltata, astfel incat stopurile si numarul de inmatriculare raman vizibile.

Ca si avantaje ale acestor suporti:

- montare usoara, datorita sistemului de prindere cu chingi si gheare, reglaje prin simpla infiletare cu mana si tensionare din parghii ergonomice;

- stocare simpla, sistemele fiind pliabile;

- incarcare rapida a bicicletelor, fara efort fizic mare;

- fixare simpla si sigura; cata vreme nu se merge cu viteza pe teren denivelat suportii sunt stabili si rezistenti;

- pe inaltime gabaritul masinii nu creste semnificativ (comparativ cu suportii pe plafon);

- producatorii recomanda viteze maxime de pana la 130 km/h, (110 in unele cazuri), ceea ce inseamna ca transportul bicicletelor cu astfel de sisteme nu ne limiteaza in deplasare;

Ca si dezavantaje trebuie sa avem in vedere:

- obturarea luminilor spate si a numarului de inmatriculare; montarea unui circuit electric pentru carligul de remorcare se poate dovedi costisitor pentru anumite modele auto (cele cu CAN-BUS);

- desi producatorii sustin ca hayonul poate fi manevrat cu suportul incarcat, nu as recomanda deschiderea acestuia avand 2-3 biciclete incarcate – aproximativ 45 kg in plus pe hayon – pentru ca o manevra gresita poate cauza avarii sau raniri;

- in functie de modelul masinii si modul de montare exista riscul de a deteriora masina la punctele de contact intr-o masura mai mica sau mai mare, de la simple zgarieturi usoare, matuiri, la indoirea tablei sau spargerea barei spate; sfatul meu este sa urmariti producatorii care ofera protectii suplimentare si detalii clare despre montaj si compatibilitate;

- punctele de sprijin pe luneta blocheaza cursa stergatorului spate, ceea ce inseamna ca acesta trebuie sa fie scos din uz (mai ales daca masina are optiunea de a actiona stergatorul la mersul inapoi cand stergatoarele fata sunt activate);

- bicicletele sunt mai expuse la murdaria de pe drum;

Ca si model pe care il recomand (tinand totusi cont si de compatiblitate), Thule BackPac 973 este nu doar un suport cu pozitie inaltata ci si extensibil la 4 biciclete, putand fi folosit inclusiv pentru portbagajul BackUp. Greutatea maxima de incarcare este 60 kg si este de obicei montat pe masini SUV sau VAN, precum si pe un numar mare de masini break.

Cum alegem un suport de bicicleta – partea 2, suportii pe carlig

Written By: admin - May• 03•11

Continuare de aici – suportii pe plafon.

Suportii de bicicleta cu fixare pe carligul de remorcare se fixeaza prin strangere puternica pe sfera de remorcare, practic intr-un singur punc

t. Nu exista piese suplimentare care sa le stabilizeze sau sprijine, prin urmare forta de strangere si aderenta la sfera sunt foarte importante si montarea necesita atentie (sfera trebuie degresata si strangerea verificata periodic). Atunci cand alegi un suport pentru masina ta trebuie sa tii cont de greutatea verticala pe care carligul o suporta, greutate in care trebuie sa te incadrezi cu greutatea suportului si a celor 2-3-4 biciclete pe care doresti sa le transporti.

Si acesti suporti se impart in doua sub-grupe:

a. cei “economici” (preturi intre 265 RON si 660 RON), care pot fi descrisi ca niste “umerase” pentru biciclete (deoarece acestea atarna de cadru, de cele mai multe ori fara sprijin al rotilor); sunt simpli ca si constructie, usor de montat si de stocat (pliabili), transporta pana la 4 biciclete si unii se rabateaza incarcati, dand acces la portbagaj; de cele mai multe ori obtureaza luminile si numarul de inmatriculare, prin urmare este necesara echiparea cu un accesoriu suplimentar (lightboard). De cele mai multe ori ai nevoie de accesorii suplimentare pentru a incuia suportul pe masina si bicicletele pe suport. Eu i-as recomanda pentru drumuri scurte (si line), chiar daca limita maxima recomandata de producatori este 110 sau 130 km/h, dupa caz.

b. suportii “full option”, platforme cu lumini si suport de numar integrate, de cele mai multe ori se rabateaza usor pentru acces la portbagaj fara sa intervii asupra bicicletelor, se incuie pe carlig si incuie si bicicletele. Stabilizand si rotile bicicletelor, ofera o calatorie mai sigura si protejeaza mai bine echipamentul – bicicletele nu se lovesc sau freaca intre ele. Dezavantajul ar fi ca reduc unghiul de degajare, prin urmare iesirea de pe pante si urcarea pe rampe trebuie abordate cu atentie. Unii din acesti suporti pot fi adaptati pentru montare pe masini cu roata de rezerva pe usa, pierzand insa din capacitatea de incarcare. Preturile variaza intre 1,000 RON si 4,000 RON, in functie de accesorizare.

Ca si avantaje generale ale acestor suporti as mentiona:

-posibilitatea de a incarca si descarca bicicletele cu usurinta, comparativ cu suportii montati pe plafon;

- se monteaza rapid si se transfera usor de pe o masina pe alta, cu conditia existentei carligului de remorcare si a kitului electric;

- lasa plafonul liber pentru alte echipamente de transport – portbagaje tip cos, cutii portbagaj, suporti pentru caiac sau chiar alti suporti de bicicleta;

- nu inalta masina, facand posibil accesul in parcari etajate (lucru important cand vizitezi orase mari in tari vestice) si oferind confort fonic la deplasarea la viteze mari (comparativ cu suportii pe plafon);

- permit transportul bicicletelor grele (a celor electrice, de exemplu), unele din ele fiind dotate si cu rampa de incarcare;

Ca si dezavantaje ar trebui as aveti in vedere:

- maresc gabaritul masinii, atat in lungime cat si in latime;

- in unele situatii necesita accesorii suplimentare in cazul bicicletelor cu cadru de dama, pentru a putea fi montate in siguranta;

- ingreuneaza sau chiar restrictioneaza accesul la portbagaj, in cazul masinilor hatchback, break sau SUV; total nepractice din acest punct de vedere pentru masini cu usi in spate (RAV4, Logan MCV);

- echiparea anumitor masini moderne cu carlig este costisitoare, mai ales din cauza instalatiei electrice cu CAN-BUS (costul partii electrice este 100 EURO iar carligul costa de la 200 EURO in sus, preturi la care se adauga manopera);

- rigiditate in configurare – odata ales un suport, nu poate fi extins decat cu maxim o bicicleta, si doar anumiti suporti;

- sunt mai greu de manipulat si de stocat – desi construite din aluminiu, sunt mai incomode pentru o singura persoana;

- bicicletele se murdaresc mai tare de noroi si mizeria de pe drum decat daca ar sta pe plafon, asa ca fii pregatit sa cureti lantul, franele si schimbatorul inainte de a urca in sa;

Acest tip de suport ramane preferatul meu datorita polivalentei si pozitionarii, mai exact modelul EuroClassic G5 pentru 3 biciclete, ce poate fi extins pentru 4 biciclete.

Lectia de caiac

Written By: admin - May• 02•11

1 Mai muncitoresc, la propriu. Iesire pe Herastrau impreuna cu Adi, cu doua caiace Capri 1, in principal pe

ntru a pregati acest articol. Ca un novice in ale caiacului, iata ce-am invatat (sau mai bine zis retinut) dupa doar o jumatate de ora pe apa.

Intrarea in caiac, la fel ca si pornitul de pe loc cu masina sau bicicleta, este esentiala. Ideal ar fi sa gasesti un ponton aproape de nivelul apei, astfel incat sa poti alinia caiacul cu “uscatul”. Odata ce ai pus caiacul pe apa, langa ponton sau mal (paralel, binenteles), pui padela de-a curmezisul caiacului cu sprijin pe mal si din pozitia ghemuit in lateralul caiacului incepi imbarcarea:

- mana dinspre caiac prinde padela si marginea cockpitului (pe cat posibil) pentru a tine caiacul lipit de mal;

- piciorul dinspre caiac se aseaza in cockpit, cat mai pe centru;

- mana dinspre mal se reazema pe padela, stabilizand caiacul;

- piciorul dinspre mal se aseaza in cockpit, in timp ce se transfera (implicit) mai multa greutate in barca;

- din pozitia ghemuit in cockpit te asezi in scaun, transferand astfel centrul de greutate si stabilitatea in caiac;

- preiei padela si esti gata!

Odata ajuns in caiac, inainte de orice, trebuie sa iti mentii echilibrul. Daca esti intr-un caiac de amatori, de tura, iti va fi mult mai usor decat intr-un caiac de competitie sau unul de “white-water” (rauri involburate). Nu incerca sa te stabilizezi din corp, sa compensezi balansul cu trunchiul deoarece risti sa amplifici miscarea si sa te rastorni. Intinde padela pe apa, ca si cum te-ai sprijini cu palma, dar fara sa apesi – e suficient sa preiei din balans. Ca si la mersul cu bicicleta, problema mentinerii echilibrului se diminueaza odata ce te deplasezi, dar pentru asta trebuie sa vaslesti…

Avem o padela, cum procedam? Vei observa ca palele nu sunt aliniate, ci decalate (cu aproximativ 90 grade). Mana indemanatica va sta fixa astfel incat pala corespunzatoare sa “traga” in apa, iar cand pala opusa intra in apa incheietura va roti padela in mana opusa. Mana mai putin indemanatica se va roti pe padela, schimbandu-si pozitia astfel incat sa ajute palele sa intre drept in apa. E important sa nu strangi padela (previzibil la incepatori) pentru ca vei pierde energie rapid.

Padela se tine cu cele doua maini la o latime aproximativ egala cu latimea umerilor. Miscarea de rotire, de vaslire, se face in partea dinaintea corpului, pentru echilibru – daca lasi bratul cu padela sa treaca de sold ai tendinta sa rasucesti si trunchiul dupa brat si implicit vei muta centrul de greutate spre exteriorul caiacului. Trebuie sa fii in permanenta relaxat (trunchi, picioare, priza pe padela) si sa lasi corpul sa-si gaseasca instinctiv miscarile, privind totodata inainte, spre un reper dupa care sa te ghidezi si care sa iti dea o perspectiva pentru un plus de echilibru.

Pentru controlul directiei ai doua posibilitati, pentru diferite situatii:

- franare cu pala in apa, pentru a te roti in jurul ei (pentru viraje mai ferme); franarea se face cu dosul palei, nu trebuie sa rotesti padela in mana;

- vaslirea “asimetrica”, tragand fie mai des fie mai energic de unul din brate (cel din exteriorul curbei);

Vaslind pe un lac “popular” e important sa tii cont si de ceilalti participanti la trafic, mai ales ca unii din acestia pot genera valuri ce te pot rasturna. Valurile se “iau” perpendicular dar atentie, odata ajunse la mal valurile se pot intoarce si atunci sunt sanse mari sa vina din laterala. Despre vant si curenti de apa nu am aflat prea multe in aceasta iesire insa am putut constata ca jumatate de lac era protejat de vant si implicit ceva mai linistit.

Si dupa atata vaslit e timpul sa iesim la mal… Pasii pentru imbarcare se parcurg in ordine inversa, cu mentiunea ca dupa efort e bine sa iti rezervi cateva clipe de odihna in care sa te asiguri ca bratele si picioarele te pot ajuta sa iesi din caiac, ca nu ai amortit sau ai obosit prea tare.

Ca si experienta de petrecere a timpului liber, la acest nivel de pregatire as compara o astfel de iesire cu caiacul cu un traseu mai dificil pe munte, unde trebuie sa fii atat de atent la poteca (respectiv la destul de multe lucruri legate de vaslit) incat nu ai timp sa te gandesti la altceva, trebuie sa te detasezi de alte ganduri pentru ca esti intr-o situatie de “supravietuire” (apropos, sa va povestesc si cum te urci in caiac daca te rastorni, dar cand se mai incalzeste apa!).

Pe de alta parte, senzatia de efort este placuta si completa, lucrezi toti muschii de la brau in sus, si chiar si pe cei de la picioare daca esti tensionat si iti transmiti efortul de echilibru in picioare (cazul meu)!

Si un sfat de incheiere: protejeaza-ti capul, ochii si mainile la iesirea pe lac, te poti bronza sau arde repede sau poti face insolatie. Si nu uita binenteles sa te hidratezi, chiar daca esti inconjurat de apa!

Cum alegem un suport de bicicleta – partea 1, suportii pe plafon

Written By: admin - Apr• 26•11

Pentru ca tot mai multi alegem bicicleta ca mijloc de recreere este important sa stim si cum o putem transporta in mod confortabil si in siguranta cu masina, fie ca e vorba de cativa kilometri prin oras pana la parc fie ca e vorba de sute de

kilometri pana la destinatia de vacanta.

Cea mai simpla impartire a suportilor de bicicleta este dupa modul de fixare pe masina:

1. fixare pe plafon, pe barele transversale

2. fixare pe carligul de remorcare

3. fixare pe hayon sau portbagajul masinii

Mai exista inca doua variante de transport, mai rar folosite: in interiorul masinii, pe suporti special proiectati pentru fixarea in furca fata, si pe roata de rezerva exterioara, atunci cand aceasta este pozitionata vertical pe spatele masinii.

 

1. Suporti de bicicleta cu fixare pe plafon Thule ProRide 591

Aceasta varianta este una din cele mai practice deoarece:

- ofera flexibilitate, poti monta atatia suporti cate biciclete doresti la un anumit moment (maxim 6, daca plafonul masinii iti permite), fara sa trebuiasca de exemplu sa investesti intr-un suport de 3 sau 4 biciclete in ideea ca poate vreodata veti fi mai mult de doi biciclisti in masina; in plus prietenii tai isi pot monta suportii pe barele masinii tale si invers, atunci cand e cazul (cu conditia ca sistemele de prindere sa fie compatibile cu barele);

- se monteaza si demonteaza usor (daca alegi un sistem de calitate, de pe care piesele nu se desprind odata desfacute sau slabite); actionarea a 3 parghii ar trebui sa fie suficienta iar suportii individuali sunt mai usor de manipulat si depozitat decat un suport pe carlig pentru 3 biciclete;

- permite asocierea cu alte echipamente (cutii portbagaj, suporti pentru caiace sau chiar anumite portbagaje gratar), odata ce masina este echipata cu bare transversale;

Ca si dezavantaje ale acestui sistem putem mentiona:

- gabaritul masinii se modifica radical, inaltimea crescand cu mult mai mult decat in cazul echiparii cu o cutie portbagaj; atunci cand montam mai mult decat doua biciclete, centrul de greutate se modifica si el semnificativ;

- bicicletele trebuie ridicate peste nivelul plafonului masinii, prin urmare avem nevoie de forta suficienta si un spate in buna stare; chiar si atunci cand esti in forma fizica buna, daca ai petrecut cateva ore in sa, ploua, esti obosit si plin de noroi, montarea bicicletelor pe suportii de pe plafon poate fi un efort prea mare;

- orice accesorii montate pe bicicleta (scaune de masina, bidoane, pompa de aer, genti) trebuie demontate pentru a nu fi smulse de pe bicicleta si aruncate spre ceilalti participanti la trafic;

In ceea ce priveste compatibilitatea suportilor cu diferite modele de bicicleta, acest tip de suport are adresabilitate larga, singurele probleme fiind cu unele biciclete cu cadru atipic sau cele foarte mici, de copii.

In particular, suportii oferiti de THULE se incuie pe barele transversale si incuie la randul lor bicicleta pe suport. Toti suportii sunt testati City Crash (test de impact la trafic de oras) si certificati TUV.

Cel mai practic este THULE ProRide 591 pe care noi il oferim la inchiriere de cativa ani buni. Unul din cele mai importante avantaje este sistemul de fixare a bicicletei – o carja ce se strange pe cadrul bicicletei cu o miscare simpla, de rotire a unei comenzi aflate la baza suportului. Acest mod de fixare ofera atat rapiditate cat si siguranta in utilizare. Suportii ProRide sunt furnizati cu sistem de prindere pe bare negre sau pe T-track si sunt reversibili (se pot monta pe orice parte a masinii) fara costuri suplimentare. Daca folosesti suportul de bicicleta des, incarci-descarci frecvent bicicleta si parcurgi distante mai mari ti-l recomandam cu caldura, atat datorita fiabilitatii dovedite cat si avantajelor de ordin practic.

Varianta clasica de suport este THULE FreeRide 532, o varianta imbunatatita a modelului 530 din punct de vedere al aspectului (vopsit argintiu, forme aerodinamice) si al imbinarii componenetelor. Acesta se poate monta pe bare cu latime de maxim 56 mm si cu accesorii optionale si pe T-track. Este un suport robust, rezistent, care insa iti cere sa tii bicicleta vertical, in echilibru, in timp ce potrivesti sistemul de fixare.

O alta varianta de suport montat pe plafon este Thule OutRide 561, pentru cei ce doresc sa fixeze bicicleta in furca fata (demontand roata). Este varianta recomandata pentru biciclete cu cadru sensibil, cum ar fi cele din carbon – toate tensiunile sunt preluate de roata spate si furca fata.

Articolul se continua aici cu informatii despre suportii pe carlig.

THULE primeste premiul Red Dot pentru design de produs

Written By: admin - Apr• 08•11

La sfarsitul lunii martie binecunoscutul producator suedez de sisteme de transport THULE a primit faimosul premiu Red Dot, pentru designul sistemului de bare transversale pentru autoturisme THULE SlideBar. SlideBar a fost premiat pentru modul

inovativ si revolutionar prin care simplifica modul de incarcare a echipamentelor pe plafonul masinii.

Thule SlideBar este un sistem de bare transversale la care, pentru a usura incarcarea obiectelor voluminoase sau grele, sinele culiseaza in exterior. Acest sistem a fost prezentat pentru prima oara la cel mai mare targ international de accesorii auto, Automechanika din Frankfurt, in septembrie 2010.

Premiul Red Dot este deseori considerat Premiul Nobel in materie de design si rasplateste inovatia in design inca din anul 1955. Acest premiu este atribuit de institutul german Design Zentrum Nordrhein-Westfalen.

Este prima oara in cei aproape 70 de ani de istorie THULE cand compania primeste acest premiu.

”Thule a fost intotdeauna sinonim cu calitate, design si functionalitate, prin urmare ne bucuram ca am primit acest premiu pentru eforturile deosebite de proiectare si inovare inglobate in produsele noastre. Acordarea premiului Red Dot recompenseaza si simbolizeaza deopotriva acest efort” a declarat Greger Juhlin, vicepresedinte Dezvoltare de Produse in cadrul companiei THULE.

Premiul Red Dot Design are trei categorii: design de produs, design de comunicare si design de concept. Cu peste 14,000 de inscrieri anual din peste 70 de tari este cel considerat cel mai presitigios eveniment de design din lume. Anul acesta sectiunea design de produs a primit 4,433 de inscrieri. Thule a fost ales ca si unul dintre castigatori alaturi de companii precum BMW, Boeing si Kia Motors.

Ce face o statie radio CB?

Written By: admin - Mar• 21•11

Am avut de curand o discutie cu administratorul unui site de vanzari electronice auto care imi spunea ca de la introducerea noilor radare in primavara anului trecut vanzarile de detectoare au scazut de vreo 80 de ori – de la cateva zeci pe zi

la cateva bucati pe saptamana. In schimb o unealta foarte buna pentru a te proteja de “poze” pare sa fie o statie radio CB (Citizen Band), cu care poti comunica fara costuri si fara restrictii cu ceilalti participanti la trafic. Tehnologia e folosita de ani buni de soferii de camion si autotren la noi in tara si devine din ce in ce mai populara si in randul soferilor de autoturisme.
Concret, odata selectat canalul 22 pe statia radio, poti intreba pe “colegi” daca sunt echipaje de politie pe directia ta de mers, pana la localiatea X. Raza de actiune a unei statii este de cativa km asa ca e bine sa intrebi la intervale regulate, ca sa fii la curent cu eventualele schimbari de situatie. Si pentru ca masinile mari sunt echipate cu tahograf (diagrama vitezei masinii), camionagii sunt mai interesati de controalele de greutate si tehnice decat de radare, asa ca fii specific pentru a obtine informatia dorita. Poti afla de asemenea informatii despre starea drumurilor (chiar si a celor din alt colt de tara), despre accidente sau blocaje, rute ocolitoare, trasee prin oras si asa mai departe.
In plus, canalul 22 iti da acces la o alta “lume”, cea a soferilor profesionisti, cu problemele lor si modul in care vad ei viata, cu expresiile si glumele specifice. E adevarat ca uneori limbajul poate deveni mai mult decat colorat, de aceea eu unul folosesc o statie CB model Alan 52 la care pot sa leg niste casti si sa ii izolez astfel pe pasageri de discutiile de pe statie.
Drumuri bune, colegu’!

Cum avem grija de echipamente #1

Written By: admin - Mar• 07•11

Pentru ca sezonul alb se apropie de sfarsit (chiar daca nu se da dus prea usor) as dori sa atrag atentia celor ce detin o cutie portbagaj asupra unui aspect important legat de pastrarea acestora. Ca si in cazul schiurilor, placilor de snowboard, bicicletelor si altor echipamente, cutiile portbagaj, barele transversale si suportii de schiuri trebuie pregatite pentru depozitare:

- in cazul cutiilor este important sa le stergeti la exterior si interior, sa eliminati umezeala (inclusiv din chingile care asigura bagajele in interior);  daca in butuci a intrat umezeala sau ati folosit solutii degivrante va recomand sa pulverizati degripant; depozitarea se face in pozitie orizontala, de preferat pe “burta” sau la limita pe o parte, intr-un suport de prindere pe perete;  daca aveti un garaj cu tavan inalt puteti folosi Thule Boxlift pentru demontarea de pe masina si pastrarea cutiei portbagaj.

- in cazul barelor transversale este recomandat sa demontati picioarele de pe bare,  sa curatati cu carpa umeda eventualele urme de sare si nisip de pe filetul pieselor de prindere si de pe interiorul barelor; pentru butuci si filet se aplica tratamentul de mai sus, cu un degripant care are si rol de lubrifiere dar care sa nu retina praful (cum se intampla in cazul unor lubrifianti vascosi ca vaselina sau uleiul);

- suportii de schiuri trebuie si ei stersi de murdaria acumulata la exterior si interior, in mecanismul de inchidere (praf, sare, nisip) iar pentru partile de cauciuc si plastic recomand un spray cu silicon care sa previna imbatranirea si decolorarea; o inventariere a pieselor de prindere nu strica, precum si curatarea si lubrifierea acestora;

Toate aceste operatiuni se desfasoara la noi continuu cu echipamentele de inchiriere si poate nu ne-am fi gandit sa facem un articol din asta daca nu ar fi venit la noi o cutie Thule Spirit 780 suferinda: pentru ca a fost depozitata intr-un spatiu inchis, neaerisit si nu a fost curatata inainte de a fi “parcata” butucii au ruginit, devenind nefunctionali, balamalele si sistemul de prindere pe bare s-au ancrasat iar suprafata exterioara avea pete si urme de frecare. Din cauza unui incident (ruperea cheii in unul din butuci) cutia a fost “asigurata” cu niste corzi elastice. Barele transversale au avut si ele de suferit, unul din factorii agravanti fiind folosirea pe filetul piciorului de prindere a unei vaseline care a retinut sare si nisip, facand greoaie strangerea si slabirea barelor pe masina.

Ce am facut? Igienizare, demontarea componentelor, curatare, degripare, lubrifiere. Butucul a fost si el reparat astfel incat cutia sa se inchida corect (prin fortare butucul a sarit de pe cama si cursa era incompleta). Aveti cateva etape din procesul de reconditionare in filmul de mai sus si daca aveti intrebari legate de repararea/ intretinerea echipamentelor voastre ne puteti contacta telefonic sau prin email.

Hai cu primavara!

Barele transversale SlideBar premiate cu iF Product Design Award

Written By: admin - Feb• 02•11

O noua inovatie de la THULE, barele transversale care culiseaza in exteriorul masinii, a primit premiul iF Product Design Award 2011 la sectiunea “Solutii de transport”. Acest premiu recompenseaza inovatia in design inca din anul 1953 si este un simbol recunoscut in intreaga lume.

Ideea a plecat de la nevoia utilizatorilor de a avea echipamentele mai aproape in momentul incarcarii si descarcarii si se regaseste si la suportul de schiuri THULE Xtender – un suport de schiuri foarte practic pentru masini mai inalte (SUV-uri sau VAN-uri).  Gama profesionala oferita de THULE include inovatii similare, cum ar fi sistemul de incarcare a scarilor pe autovehicolele utilitare.

Conform declaratiilor reprezentantilor companiei, sistemul este sigur in exploatare (fiind prevazut cu elemente de siguranta), durabil si cu un design modern deopotriva. Prezentat pentru prima oara in septembrie 2010 la Targul Auto de la Frankfurt, SlideBar va fi disponibil din luna martie a acestui an.