Blogul Aventuria

Lanturi de zapada – Partea II

Written By: admin - Dec• 21•11

Revenim in acest articol cu cateva recomandari legate de montarea lanturilor, reluand o parte din acestea din articolul anterior dedi

cat alegerii lanturilor de zapada si prezentand modul de montare a unor lanturi de zapada RUD Classic.

Spuneam atunci ca montarea lanturilor se face atunci cand carosabilul este acoperit cu cativa centimetri de zapada, la intalnirea indicatoarelor specifice sau la indicatia agentilor de circulatie. Viteza maxima de rulare recomandata este de 50km/h iar rularea pe asfalt uscat nu doar ca este nerecomandata dar scade manevrabilitatea si uzeaza atat lanturile cat si anvelopele.

Montarea lanturilor ar trebui exersata intai “pe uscat”, inainte sa fim surprinsi de conditiile meteo sau de trafic. In filmul de prezentare a montajului va recomandam sa urmariti cativa pasi importanti care va vor usura operatiunea:

- desfasurati lantul intr-un spatiu pe cat posibil curat si asigurati-va ca diferite piese si segmente de lant nu sunt agatate sau incurcate;

- impingeti lantul prin spatele rotii, cu partea cea mai putin “complicata” inainte, pana cand cablul este dispus relativ egal stanga-dreapta, cu segmentele de lant degajate de sub roata; in practica, la montarea pe zapada, lantul se va incarca cu zapada sau zloata si capetele/ carligele lantului se pot bloca sub roata; trageti cu putere de lant, pe segmente, fara sa le incalciti;

- ridicati cele doua capete ale cablului in partea superioara a rotii si scoteti-le in exterior pentru a le imbina; in prealabil curatati piesele de imbinare si pasajul rotii, pentru a face loc; puteti folosi pentru asta coada unei perii de zapada sau o alta unealta;

- imbinati lantul in partea superioara si impingeti cablul spre interior, astfel incat plasa de lant astfel formata sa se aseze pe roata; inca o data, este important ca piesele de prindere sa fie curatate de zapada si sa va asigurati tragand cu putere ca s-au fixat corect;

- in functie de modelul de lant, prindeti segmentul de strangere in partea inferioara si/ sau petreceti-l prin ochiurile de prindere dispuse in jurul rotii; in cazul prezentat lantul are un dispozitiv de blocare a tensionarii; trageti cu putere de capatul lantului de strangere;

- tensionati lantul agatand carligul de la capatul segmentului elastic de cele mai indepartate segmente de lant; este si momentul sa inspectati vizual punctele de contact cu janta si, daca este cazul, sa montati piesele de protectie;

- dupa cativa km de rulaj verificati din nou tensionarea lantului;

Pentru demontare, repetati operatiunea inversa, dupa ce v-ati asigurat ca roata este oprita in pozitia de montare; acest lucru se constata urmarind ca piesa superioara de montare sa fie pe pozitie. La demontare, in cele mai multe cazuri va trebui sa folositi ceva mai multa forta pentru a desface cablul din spatele rotii sau sa-l aduceti catre exteriorul acesteia, deoarece roata va fi asezata pe lantul tensionat. Dupa ce ati desfacut cablul indepartati-l pe cat posibil (ca si segmentele de lant) de roata apoi miscati masina usor inainte sau inapoi aproximativ un metru, pentru a elibera lantul. Nu manevrati masina cu lantul slabit sau facand miscari bruste deoarece lantul se poate agata sau poate lovi in elementele de franare si directie, in caroseria masinii sau chiar in persoane aflate in apropiere.

Dupa folosirea lanturilor se recomanda clatirea cu apa calduta si eventual detergent, apoi uscarea lor si ungerea cu un lubrifiant usor (poate fi WD-40) pentru conservarea in bune conditii. Nu uitati sa folositi niste manusi speciale pe parcursul montajului, pentru a va proteja de frig si murdarie, precum si de eventualele lovituri. O alta recomandare din partea noastra este sa folositi un mic pres (poate chiar unul de la picioarele pasagerilor) cand stati in genunchi in cursul oepratiunii de montaj. De obicei lanturile de zapada sunt livrate cu un mic covoras de plastic si manusi dar nu intotdeauna pot fi refolosite si nu sunt foarte rezistente.

Uita tot ce ai auzit pana acum!

Written By: admin - Dec• 20•11

De ce? Pentru ca Thule ne prezinta o noua inovatie – barele transversale “Wingbar”. Dupa cum va puteti da seama din numele lor, sectiunea barelor este similara aripii de avion si au fost create special pentru a imbunatati aerodinamica si zgomotul pe

timpul deplasarii. Practic zgomotul la “Wingbars” este redus in proportie de 90% in comparatie cu “Aerobars”, asa ca uita de fluieratul barelor pe plafonul masinii!

 

Noua generatie de bare vine sa inlocuiasca “Aerobars” (realizate tot din aluminiu) si pot transporta pana la 100kg in comparatie cu barele patrate sau cu “Aerobars” care pot transporta pana la maximum 75kg. Evident ca acest nou indice de greutate este valabil atat timp cat si plafonul masinii rezista la aceasta greutate.

Inginerii de la Thule au mers atat de departe incat au prevazut pana si garnitura superioara de cauciuc cu o suprafata cu nervuri oblice, numita “WindDiffuser“, pentru a reduce din zgomot si pentru a imbunatati aerodinamica.

In graficul de mai jos putem vedea schematic diferentele de zgomot la viteza dintre Thule Wingbars, Aerobars si cele patrate (Squarebars):

Capacul barelor ( denumit “WindPlug”) se integreaza in designul barelor si pivoteaza pentru a da acces mai usor la canalul de montare a accesoriilor pe acestea.

“Thule Wingbars” suporta toate variantele sistemelor de prindere pe plafon, in plus imbunatateste consumul de carburant. La Aventuria.ro poti cumpara acum WingBars pentru un plus de confort in calatoriile tale cu masina!

Lanturi de zapada – Partea I

Written By: admin - Nov• 23•11

Pentru ca sezonul rece bate la usa si in curand zapada ar putea ingreuna circulatia, ne-am gadit sa va dam mai multe informatii despre un ajutor de nadejde in astfel de situatii, si anume lanturile de zapada.

Din punct de vedere le

gal, atat in Romania cat si in alte tari din Europa puteti intalni indicatorul de obligativitate a montarii lanturilor, iar in unele tari detinerea lanturilor de zapada se verifica la punctul de frontiera sau in puncte de control, in baza legislatiei locale si a prognozelor meteo.In cazul in care nu detineti lanturi de zapada vi se poate interzice accesul pe anumite segmente de drum iar daca sunteti surprinsi neechipati pe un segment de drum acoperit cu zapada riscati amenzi (chiar daca aveti un autoturism cu tractiune 4×4 echipat cu anvelope de iarna).

Montarea lanturilor se face pe rotile de tractiune (fata sau spate, dupa caz) iar in cazul autovehicolelor cu tractiune integrala (4×4) va recomandam sa urmariti sfaturile din manualul de utilizare specific, deoarece producatorul autoturismului poate indica montarea de lanturi fie doar pe rotile din fata, fie doar pe cele din spate fie pe toate patru.

Cat priveste utilitatea lanturilor de zapada, acestea imbunatatesc atat tractiunea cat si controlul autovehicolului pe carosabil acoperit cu zapada sau gheata in strat compact, de 4-5 centimetri. Ele sunt eficiente si in zapada proaspata, afanata, insa este important ca si garda la sol a autovehicolului sa fie adecvata, altminteri autoturismul echipat cu lanturi de zapada poate ramane blocat, daca se aseaza cu “burta” pe un strat prea mare de zapada.

Este de retinut faptul ca deplasarea pe carosabil uscat sau acoperit cu un strat subtire de polei cu rotile echipate cu lanturi nu este recomandata, deoarece eficienta franarii si controlului sunt reduse si in plus anvelopele se pot deteriora mai repede. In orice situatie, producatorii recomanda o viteza maxima de 50km/h atunci cand vehicolul este echipat cu lanturi de zapada.

Cum alegem lanturile de zapada?

In primul rand trebuie sa alegem dimensiunea corecta a lanturilor, dupa dimensiunea rotii, adica diametru (ex: R15), inaltime (ex: 65), si latime (ex: 195). Datorita modului de proiectare lanturile de zapada au o compatibilitate mai larga cu anvelopele, acoperind de obicei 10-20 marimi de anvelopa cu o dimensiune de lant. La fel de important este sa le selectam in functie de tipul masinii adica autoturism sau SUV/autoutilitara, deoarece efortul pe care trebuie sa il suporte lantul este diferit.

In al doilea rand trebuie sa tinem cont de caracteristicile functionale ale lanturilor de zapada; acestea prezinta cateva elemente de diferentiere intre diferitele modele si marci:

- auto-reglarea – unele lanturi de zapada trebuie verificate la cativa km dupa montare din punct de vedere tensionare; alte modele au sisteme de auto-tensionare care elimina aceasta precautiune;

- protectia jantelor – mai toate masinile moderne sunt echipate cu jante de aliaj care, pe langa proprietatile tehnice, au si un rol estetic; unele lanturi de zapada pot atinge janta si provoca zgarieturi sau rosaturi, altele au (standard sau optional) accesorii pentru protectia jantei; in cazul in care masina este echipata cu jante de tabla riscul de deteriorare este mai mic (datorita faptului ca acestea sunt de obicei mai “infundate” fata de planul exterior al rotii) insa si in acest caz deteriorarea stratului de vopsea poate duce la ruginirea tablei;

- tipurile de drum pe care urmeaza sa le folosim; unele lanturi sunt proiectate cu zale mai fine, mai subtiri si implicit sunt mai confortabile la mers insa nu foarte eficiente in toate conditiile; alte lanturi sunt prevazute cu elemente de crestere a aderentei si controlului pe gheata, cum ar fi zale montate transversal pe lant sau traverse din otel sau material plastic dur;

- usurinta la montare si demontare – unele modele de lanturi se monteaza doar din exteriorul rotii, astfel incat un trebuie sa plimbati si sa tensionati lanturile prin spatele rotii; altele au o astfel de facilitate doar la demontare, aceasta realizandu-se printr-o simpla miscare de tragere cu o unealta speciala; Pentru a exemplifica modul de montare a lanturilor va invitam sa urmariti Partea a doua a articolului nostru.

Cutii portbagaj – ce alegem?

Written By: admin - Oct• 25•11

Aventuria.ro ofera spre inchiriere si vanzare echipamente THULE. Cutiile portbagaj disponibile fac parte din cateva game principale (Pacific, Atlantis si Dynamic + Excellence) si vom incerca sa prezentam diferentele dintre acestea, pentru o alegere

mai rapida a echipamentului potrivit.

Gama Atlantis se fixeaza pe bare prin sistemul Power-Grip ceea ce usureaza montajul, mai toate cutiile din gama avand deschidere pe ambele parti, oferind astfel un acces usor la bagaj fie ca e vorba de incarcare sau descarcare. Cea mai polivalenta cutie portbagaj din gama este Thule Atlantis 780. Este combinatia perfecta dintre mare si spatios cu util si comprimat avand lungimea de 195 cm si volum de 480 litri, ceea ce o face potrivita atat masinilor mai mici precum Volkswagen Polo, Peugeot 206 si se preteaza la fel de bine pe masini SUV, break sau sedan.

Din aceeasi gama, Thule Atlantis 900 se diferentiaza ca fiind cea mai mare cutie portbagaj oferita de THULE. In sezonul de iarna, pe langa o multime de bagaje poti lua cu tine pana la 8 perechi de schiuri cu lungimea maxima de 225 cm. Mai multe detalii particulare despre Atlantis 900 poti citi in post-ul nostru dedicat acestei cutii intitulat “Un “gigant” printre cutii de portbagaj“.

Inca o cutie din gama care merita mentionata este Thule Atlantis 600; fiind o cutie ingusta dar spatioasa cu volumul de 340 litri, o poti asocia pe sezon de vara cu unu sau mai multi suporti de bicicleta ProRide 591 sau FreeRide 532 ori cu un suport de caiac Hull-A-Port Pro si evident cu un caiac. Cu Atlantis 600 poti lua cu tine pe sezon de iarna pana la 6 perechi de schiuri cu lungime maxima de 175 cm.

Portbagajele din gama Atlantis dispun de ranforsari longitudinale discrete, din metal, astfel incat pot transporta in siguranta pana la 75 kg.

 

Gama Pacific o recomandam celor cu simt practic si mai putin interesati de estetica. Thule Pacific dispune de sistemul Easy-Grip fiind comparabil cu Atlantis, adica la fel de usor de montat, dar are deschidere doar pe partea dreapta.

Una din cutiile de portbagaj din gama Pacific este Thule Pacific 100 care este o cutie mica si practica, usor de montat chiar de o singura persoana; cu un volum de 370 litri si o lungime de 139 cm aduce un semnificativ plus de volum masinilor mici. Adecvata celor ce transporta bagajele celor mici (carucior, jucarii de interior sau de plaja, umbrare si corturi) sau echipament sportiv voluminos sau care se poate murdari. Ca si reper de marime, aceasta cutie de 370 litri este cu mult mai spatioasa decat orice portbagaj al masinilor din clasa mini (200-250 litri), fiind comparabila cu un portbagaj de Reanult Megane sau Opel Astra.

Thule Pacific 700 este o cutie de portbagaj spatioasa cu volumul de 460 litri si lungimea de 232 cm; este utila pentru plecarile la schi pe timp de iarna deoarece permite transportul a 6 perechi de schiuri, de asemenea iti ofera destul loc pentru bagaj si este echipata cu 2 chingi interioare pentru sustinerea incarcaturii in timpul mersului pentru stabilitate. Este de asemenea potrivita pescarilor si celor ce petrec vara in aer liber si au nevoie de spatiu pentru unelte de pescuit sau diferite echipamente de camping sau sport cu lungime mare.

Cutiile din gama Pacific au partea inferioara ranforsata doar din nervurile materialului si deschidere pe o singura parte, ceea ce implica o greutate redusa si o capacitate de transport de maxim 50 kg.

 

Cateva cutii portbagaj care completeaza in mod elegant designul unui autoturism sunt disponibile in oferta Aventuria:

Thule Excellence are un volum de 520 litri si greutate proprie de 26 kilograme. Se monteaza usor cu ajutorul sistemului Power-Grip. Este o cutie portbagaj cu un design exclusivist, cu doua nuante de culoare. Pozitia avansata permite deschiderea completa a hayonului in ciuda lungimii mari, de 218 cm. Excellence este prevazuta cu manere la interior si exterior pentru a usura manevrarea capacului. Pentru baza cutiei s-a folosit tehnologia “diffuser” specifica masinilor de Formula 1, pentru a reduce la minim rezistenta la inaintare si zgomotul. Este la fel de utila in sezonul de vara cat si in sezonul de iarna pentru ca permite transportul a 8 perechi de schiuri cu lungimea maxima de 200 cm cat si a bagajului, inaltimea interioara fiind de 40 cm.

O alta cutie cu aspect deosebit este Thule Dynamic 800, cu un interior imbracat intr-un material aderent pentru siguranta sporita si zgomot redus, volumul de 420 litri si lungimea de 208 cm. Este echipata cu manere exterioare pentru manevrarea mai usoara a capacului, la fel ca Thule Excellence. Se monteaza pe bare cu ajutorul sistemului inovator Power-Click. Dynamic 800 permite transportul a 7 perechi de schiuri cu lungimea maxima de 180 cm.

 

Viteza recomandata pentru cutiile portbagaj, indiferent de gama, este de maxim 130 km/h, de asemenea cutiile sunt testate City-Crash si sunt garantate 5 ani.

Anvelopele de iarna: Obligatorii sau nu?

Written By: admin - Oct• 17•11

Nu cred ca exista un conducator auto din Romania care sa nu fi auzit macar vag pana acum despre faptul ca de la 1 noiembrie 2011 anvelopele de iarna devin obligatorii. Dar oare cat stim noi despre acest subiect supra-discutat?

cheap viagra online

p://blog.aventuria.ro/wp-content/uploads/2011/10/1.jpg”>Vreau sa lamurim exact ce prevede actul normativ care impune soferilor sa aiba masinile echipate de la 1 noiembrie cu anvelope de iarna:

Ordonanta Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80, din 31 ianuarie 2011. Aceasta a fost aprobata prin Legea nr. 161/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011.

Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Intr-o forma mai veche a actului normativ se stabilea ca anvelopele de iarna sunt intr-adevar obligatorii in perioada noiembrie – martie, insa prevederea nu mai exista in forma actuala a Ordonantei.

Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Intr-o forma mai veche a actului normativ se stabilea ca anvelopele de iarna sunt intr-adevar obligatorii in perioada noiembrie – martie, insa prevederea nu mai exista in forma actuala a Ordonantei.

Ce se intampla daca nu avem masinile echipate cu anvelope de iarna si circulam pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei? Reprezinta contraventie iar sanctiunile care se vor aplica sunt retinerea certificatului de inmatriculare al masinii si amenda (9-20 puncte) cuprinsa intre 603 si 1340 RON.

Cu alte cuvinte o sa ne usture buzunarele daca nu ne pregatim in timpul ramas pana la 1 noiembrie cu anvelopele de iarna, si fie vorba intre noi, de ce nu ii amendeaza pe cei responsabili cu dezapezirea ci toti ii vaneaza pe soferi?

Atentie, insa! Data de 1 noiembrie nu reprezinta decat data intrarii in vigoare a prevederilor, ceea ce NU inseamna ca, anul viitor si in cei care vor urma (atata timp cat actul normativ va ramane in vigoare), prevederile se vor aplica tot incepand cu aceasta data.

Ce cauciucuri sunt acceptate ca anvelope de iarna?

Toate anvelopele care sunt inscrptionate cu expresia MS, M&S, M.S, M+S, fara a include insa categoriile care sunt marcate numai “All-season”

M reprezinta in limba engleza “mud” adica noroi, iar S inseamna “snow” respectiv zapada.

Ce mai prevede Ordonanta

Potrivit OG nr. 5/2011, vehiculele de transport de marfa de peste 3,5 tone si cele de transport de persoane cu peste noua locuri trebuia sa mai aiba montate pe rotile de tractiune, pe langa anvelope de iarna, si lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate.
Totusi, utilizarea lanturilor antiderapante pe alte suprafete decat cele acoperite de zapada, gheata sau polei implica sanctiuni pentru deteriorarea carosabilului.

Nerespectarea acestor reguli se pedespseste cu retinerea talonului auto, la care se adauga si o amenda cuprinsa intre 2.500 si 4.000 de lei.

In plus, actul normativ prevede ca cei care transporta marfuri sau persoane fac un accident din cauza dotarii necorespunzatoare a masinii, vor achita si costurile de reparare a drumului si de inlocuiere a elementelor de siguranta a circulatiei distruse in urma evenimentului rutier.

Pe de alta parte intrebat de ziaristii de la “Gandul” daca toti conducatorii auto sunt obligati sa-si echipeze masinile cu anvelope de iarna, Marian Zane (comisarul Sef al Politiei Rutiere) a raspuns: “Nu toti. Este vorba despre circulatia pe portiunile cu zapada, gheata sau polei”. Comisarul sef al Politiei Rutiere a continuat si a afirmat ca ‘este important sa nu fim surprinsi‘, respectiv ‘important este sa evitam blocajele in trafic, nu amenzile‘.

Ce facem?

Desi controversata prevederea legala, daca privim dincolo de costurile pe care le implica aceasta obligatie de a ne echipa masinle cu anvelope de iarna, este o decizie buna pentru ca este demonstrat si de producatorii auto ca anvelopele de iarna sunt mult mai aderente pe carosabilul inzapezit si/sau cu mazga de asemenea sunt rezistente la temperaturi scazute obisnuite sezonului de iarna, si ar trebui chiar noi sa ne gandim la siguranta noastra si sa ne schimbam anvelopele iarna chiar daca nu ar fi obligatoriu.

 

Eu ma duc zilele astea sa le schimb, voi ce faceti?

 

 

Surse:

www.avocatnet.ro

www.4tuning.ro

 

 

Un “gigant” printre cutii de portbagaj

Written By: admin - Oct• 05•11

Desigur ca e vorba de Thule Atlantis 900! Impresionanta atat prin dimensiune si volum cat si prin utilitatea ei, o poti folosi atunci cand pleci in concediu cu familia, cu gasca fie ca e vara sau iarna, ca schiezi sau iti place sa calatoresti

.

Disponibila in 2 culori; argintiu sau negru lucios “gigantul” Atlantis 900 invinge cu usurinta orice competitoare la categoria cutii mari de portbagaj, avand lungimea de 235 cm si volumul de 650 de litrii.

Cu siguranta nu vreau sa par restrictiv, dar cand pronunt Atlantis 900 e clar ca nu vorbesc de masini mini sau mici, ci vorbesc de medii si mari. Se potriveste perfect si fizic si estetic pe masinile SUV, Break si sedan.

Ca orice cutie din gama Thule Atlantis, are deschidere pe ambele parti (stanga si dreapta) ceea ce ofera un acces usor la incarcarea bagajelor.

Este atat de spatioasa incat pe langa 8 perechi de schiuri poti sa iei cu tine cam tot ce iti trece prin cap, spre exemplu masa pliabila, scaune pliabile, lansete de pescuit, cort, haine, patut pliabil, carut pliabil s.a.

Se instaleaza si se fixeaza foarte usor cu ajutorul sistemului Power-Grip, este dotata cu 3 chingi interioare pentru sustinerea bagajelor, este aerodinamica si silentioasa. Am pus mai jos un filmulet cu echipa Aventuria.ro montand cutia pe masina:

 

 

Merita atat sa o inchiriezi cat si sa o cumperi!

Comana Autumn Bike Fest

Written By: admin - Sep• 27•11

Sambata trecuta, 24 septembrie, am avut ocazia sa participam in calitate de sponsori, expozanti si concurenti la Comana Autumn Bike Fest, un eveniment organizat de Teamexpert (care ne-au invitat in august si la On Top of the World, un extraor

dinar concurs de up-hill la Sinaia).

Ne-am bucurat de o vreme excelenta iar concurentii au petrecut cateva ore intr-un cadru natural deosebit, cu un traseu pitoresc si variat, dupa cum se poate vedea si din albumul foto al competitiei (desi poate fi considerat un traseu plat au fost segmente de traseu pe poteci de padure, cateva urcari si coborari, drumuri de pamant in teren deschis sau traversari). Peste 400 de participanti au fost prezenti la eveniment iar despre atmosfera din jurul lui vorbesc si cei de la MBike in articolul lor publicat luni – ca sa nu credeti ca doar noi laudam evenimentul!

Pentru echipa Aventuria a fost o ocazie buna sa faca uz de solutiile de transport biciclete pentru o parte din concurenti, dar si sa prezinte o serie de echipamente de transport – suportul de biciclete ProRide 591, care a fost si vedeta “podiumului” - si biciclete HEAD si GIANT.

O masina cu muschi!

Written By: admin - Sep• 07•11

In timp ce baietii se distrau la Trichallenge Mamaia eu eram invitat la nunta unor rude (obligat

ii, obligatii), asa ca am decis totusi sa combin “utilul” cu placutul si mi-am echipat masina cu un Thule Atlantis 780 de la Aventuria si cum s-a lasat seara, am si fugit la pescuit!

Avand o masina mica, nici nu am cuvinte sa descriu cat de utila a fost cutia portbagaj, dar pot sa va spun ce am pus in ea: masa pliabila, 2 scaune pliabile, 1 scaun de pescuit, 5 lansete stranse, 7-8 lansete direct echipate care aveau lungimea aproximativa de 1.80 m, umbrela pliabila, undite, mincioc, juvelnic, 3 cutii de scule pentru pescuit, paturi, palete de badminton, haine, cort pliabil de 4 persoane.

Pe langa faptul ca portbagajul era full cu consumabile, gratar s.a. Nici nu imi imaginez cum as fi pus toate astea in masina fara Atlantis 780, avand in vedere ca am mers 4 persoane.

“Masinuta” mea mai carase inainte 3 biciclete cu suporti Thule Proride 591 cand am fost la Sinaia, la On Top of the World Bike Fest unde Aventuria a fost partener, dar niciodata nu avusese o cutie portbagaj, deci am fost putin panicat, fiind incepator, de asemenea unu din cei care “isi iubesc masina mai mult decat femeia” (cu spirit de gluma), pentru ca nu mai fusese atat de plina niciodata: cutia full, locurile full, portbagajul full. Am trecut peste emotiile astea, cand mi-am adus aminte unde lucrez. Masina s-a comportat super, cutia nici nu s-a simtit ca era acolo, iar consumul a ramas acelasi. Daca atunci cand am avut 3 biciclete am mers 130-140 km/h, de data asta am mers 110-120, dar ar fi dus cu siguranta mai mult, doar ca n-aveam unde sa merg mai tare.

Fiind o persoana estetica, am asortat la albul masinii, cutia portbagaj neagra, pentru cam considerat ca arata mai bine decat cu varianta argintie pe masina mea, desi este acelasi produs!

Asa a aratat masina mea echipata de Aventuria:

Alte avantaje:

- masina arata super

- nu am mai fost complexat de masinile mari, pentru ca aveam inaltimea unui Jeep

- desi o sa sune amuzant, daca iti pierzi/uiti unde ai lasat masina in parcarea unui hiper market, o gasesti imediat

Cat despre pescuit, timp de 1 zi si o noapte am prins un singur peste! Un lucru este cert, am sa-mi mai echipez masina cu o cutie portbagaj si data viitoare!

Un “virgin” la poarta regelui Triatlon

Written By: admin - Sep• 05•11

Sambata, 3 septembrie, s-a desfasurat la Mamaia unul din cele mai frumoase evenimente sportive de care putem avea parte in Romania – Trichallenge M

amaia 2011, o competitie care a adunat la start peste 500 de participanti pe cele 5 probe: proba olimpica, sprint, stafeta “civila”, stafeta “Corporate” si Trikids (triatlon pentru copii).

Am avut ocazia sa particip la proba de sprint (750 metri inot, 20 km bicicleta si 5 km alergare) incurajat de atmosfera si spiritul din jurul editiei de anul trecut (la care am asistat ca si spectator) si pentru ca trebuia sa dau un exemplu fiicei mele de 6 ani si jumatate. La sfarsit insa, concluziile mele si viziunea asupra acestei competitii sunt mai bogate si mai complexe decat mi-as fi imaginat.

Trebuie sa recunosc ca in cursul acestui an am avut doua tentative de a ma antrena pentru aceasta competitie: am incercat sa dau o tura de lac in Herastrau dar am fost rapus de caldura si de lipsa oricarui alt fel de antrenament, apoi la mare am incercat sa ma cronometrez intre doua balize si am concluzionat ca s-ar putea sa nu termin proba de 750 metri. Prin urmare, obiectivul meu a fost sa termin cursa in conditii bune (fara crampe, accidentari sau orice interventii de pe margine). Cu prilejul acestui eveniment mi-am amintit si ca ultimul concurs la care am participat a fost acum 28 ani, la gradinita, in grupa mare – o cursa de biciclete intre mine si prietenul meu Levente.

Desfasurarea cursei nu mi-a ridicat probleme in raport cu obiectivul stabilit. Am luat startul printre ultimii la inot, ca sa nu ii incurc pe cei care stiau cu ce se mananca aceasta proba. Am incercat sa inot craul cat mai mult dar ma tot opream sa-mi cer scuze ca mai atingeam pe cineva asa ca am trecut in bras, observand ca inot astfel ceva mai repede decat cei din jur. Abia pe ultimul segment de 250 metri mi-am propus sa prind din urma cativa concurenti, doar ca sa ma fortez putin.

A urmat tranzitia pentru bicicleta si aici prima surpriza: repetasem de cateva ori intrarea in tarc din alt unghi (din poarta de iesire) si mi-a trebuit ceva timp sa ma orientez. Pe parcursul cursei am tras cat am putut pe MTB-ul meu echipat cu roti slick si cu furca blocata, de multe ori simtind ca nu depun prea mult efort dar ca sunt la limita cu frecventa. Abia dupa concurs am aflat de ce nu as fi putut niciodata sa scot un rezultat cu mult mai bun: o cursiera are foaia de 54 de dinti fata de 40 la MTB, ceea ce conteaza destul de mult in combinatie cu pinioanele de 8-9-12 dinti ale rotii din spate. Am reusit pe ultimele ture, la turnante, sa fac de cateva ori schimb de locuri cu Vlad Vlacea (nr 456), ceea ce cred ca ne-a imbunatatit timpii.

La alergare cu greu pot sa va descriu senzatia: picioarele imi mergeau anapoda si dupa 100 metri am terminat oxigenul, dandu-mi seama si cat de cald se facuse. M-a ajutat foarte mult apa de pe margine, pe care mi-am turnat-o in cap sa ma racoresc (nu puteam sa beau, ma hidratasem oricum pe parcursul probei de bicicleta). Cred ca am mers cam jumatate din proba de alergare dar deja ma gandeam doar sa termin cursa pentru ca mi-era clar ca nu pot mai mult in acele conditii.

Si pentru ca evenimentul este istorie pot sa ma laud ca am terminat in pozitia 33 din 45 in grupa mea de varsta. Privind in urma desfasurarea evenimentului vreau sa impartasesc cateva idei legate de acesta:

1. Cel mai important sfat pe care pot sa il dau este SA PARTICIPATI! Este o experienta pe care fiecare si-o pregateste si o traieste in felul lui insa la final e imposibil sa nu te indragostesti de ea. Ca si in cazul meu, multi dintre “virginii” de la aceasta competitie si-au propus sa revina, sa participe si la alte evenimente si deja isi stabilesc obiective, raportandu-si timpii pe probe la rezultatele altor participanti.

2. Triatlonul este o competitie accesibila oricarui adult sanatos din punctul de vedere al aptitudinilor sportive necesare. Mai mult decat atat, proba de stafeta iti da posibilitatea sa te implici chiar daca ai puncte slabe pe vreuna din probe. Pentru o mai mare satisfactie insa va recomand un minim de antrenament si informare cu privire la regimul alimentar inainte si pe parcursul cursei.

3. Echipamentul conteaza! In apa rece este recomandat sa inoti cu un costum special, orice astfel de costum este mai bun decat nimic. Fa rost de o cursiera pentru concursurile pe sosea. Daca nu gasesti, macar un MTB hard-tail cu suspensia pe fata blocata si cu roti de strada, cat mai subtiri, cu un cadru pe masura – vei observa cat de mult te ajuta. Uitandu-ma la timpii mei si analizand efortul depus imi pare rau ca nu am participat cu una din jucariile astea.

Nu uita sa probezi echipamentul, si nu doar inainte de cursa! Daca inchiriezi costum de inot sau bicicleta, asigura-te ca faci macar un mic antrenament cu ele, sa apuci sa iti reglezi saua bicicletei, sa stii cum e sa scoti neoprenul de pe tine in timp scurt dupa un efort sustinut. Mici accesorii (ochelari de inot, sapca de soare, ochelari de bicicleta si pantaloni speciali) pot de asemenea sa iti fie foarte folositoare – e vorba atat de confort cat si de protectie.

4. Asculta de “batrani”. Ma in gluma, mai in serios, cere sfaturi de la cei mai experimentati. Iti vor spune ce batalie se da in apa la start si pe parcursul probei, sa te astepti la lovituri de coate si picioare, sau sa fii agatat de glezna ca sa ramai in urma. Tot ei iti vor explica de ce e bine sa ai tot echipamentul intins pe langa bicicleta si sa iti faci o succesiune a schimbului de echipament intre probe, pentru ca si acolo castigi minute bune. Si de asemenea foarte important sa iti identifici locul in zona de tranzit, ca sa ajungi cat mai repede la locul tau. Daca participi la stafeta, asculta instructiunile organizatorilor cu privire la intrarea si iesirea in zona de tranzit si fa-ti o strategie cu echipa ca sa nu pierdeti timp.

5. Distreaza-te! Participa din pasiune, asa cum a facut-o de exemplu stafeta Pasiunea.eu care a concurat cu o bicicleta pliabila cu “remorca” pentru copil. Pana la urma nu esti obligat sa participi si, daca locurile 1, 2 si 3 sunt oricum “impartite” de sportivii de performanta sau de cei cu traditie si experienta, macar ia-o ca pe un eveniment social in cadrul caruia sa te simti bine, sa cunosti oameni si sa-ti faci prieteni. Uita-te pe pozele de la aceasta editie, vei vedea de exemplu participanti facand cunostinta in apa, chiar inainte de startul probei de inot. Iar eu unul n-am mai auzit bancuri asa bune ca in timpul probei de alergare de multa vreme! In plus, atmosfera de incurajari reciproce, de motivare intre participanti din aceleasi grupe de varsta (concurenti directi, deci) este ceva ce te va convinge o data in plus sa revii la triatlon. Eu unul abia astept sa vad poze cu mine, ca aceasta, la Trichallenge 2012 – au inceput inscrierile!

Inchei acest mic jurnal de competitie felicitand organizatorii si voluntarii pentru efortul si entuziasmul lor, participantii de toate varstele si nivelele de pregatire si publicul care a admirat si incurajat sportivii de la momentul startului pana la festivitatea de premiere!

Cum protejam echipamentul de apa?

Written By: admin - Aug• 30•11

Weekend-ul trecut, echipa Aventuria a iesit la buy cheap viagra online

type=1″ target=”_blank”>o tura pe Arges impreuna cu cativa prieteni din lumea IT, o ocazie buna sa va reamintim cum ne distram cu caiacele, doar ca de data aceasta vrem sa iti spunem cum sa iti protejezi echipamentul in turele cu caiacul prin intermediul impermeabilelor Aquapac, dar si ce alte intrebuintari si beneficii pot avea.

Cateva poze de pe Arges cu Aventuria si gasca:

Se pot vedea din poze husele impermeabile Aquapac unde isi tin protagonistii telefoanele, banii sau cheile. Acestea protejeaza de apa, praf sau nisip gadget-urile sau actele tale. Pe langa faptul ca sunt garantate pana la 5 metri adancime, sunt create special pentru a-ti permite accesul perfect la tastatura telefoanelor si un sunet nealterat in timpul convorbirilor; in acelasi timp husele de aparat foto Aquapac iti ofera acces deplin fara sa fie incomode la utilizare, iar materialul din care sunt facute ofera claritate maxima chiar si sub apa! Mai trebuie sa adaugam ca in cazul caderii in apa, datorita huselor vor pluti, deci vor fi usor de recuperat.

 

Pe langa husele pentru electronice folosim si genti impermeabile Aquapac ca sa ne pastram hainele uscate si in siguranta.

Pentru ca vorbeam de alte intrebuintari si beneficii ale huselor si gentilor Aquapac, ele sunt utile nu doar cand iesi cu caiacul, pe yaht, sau mergi la pescuit cu barca ci si atunci cand pleci pe munte pe jos sau cu bicicleta. De ce? Pentru ca iti protejeaza echipamentul, gadget-urile si actele de umezeala, de ploaie sau de eventuale caderi in rauri sau lacuri.

Echipamentele Aquapac sunt folosite cu succes de pompierii din Londra, salvamarii din Los Angeles si Mamaia.