Blogul Aventuria

Lanturi de zapada – Partea II

Written By: admin - Dec• 21•11

Revenim in acest articol cu cateva recomandari legate de montarea lanturilor, reluand o parte din acestea din articolul anterior dedi

cat alegerii lanturilor de zapada si prezentand modul de montare a unor lanturi de zapada RUD Classic.

Spuneam atunci ca montarea lanturilor se face atunci cand carosabilul este acoperit cu cativa centimetri de zapada, la intalnirea indicatoarelor specifice sau la indicatia agentilor de circulatie. Viteza maxima de rulare recomandata este de 50km/h iar rularea pe asfalt uscat nu doar ca este nerecomandata dar scade manevrabilitatea si uzeaza atat lanturile cat si anvelopele.

Montarea lanturilor ar trebui exersata intai “pe uscat”, inainte sa fim surprinsi de conditiile meteo sau de trafic. In filmul de prezentare a montajului va recomandam sa urmariti cativa pasi importanti care va vor usura operatiunea:

- desfasurati lantul intr-un spatiu pe cat posibil curat si asigurati-va ca diferite piese si segmente de lant nu sunt agatate sau incurcate;

- impingeti lantul prin spatele rotii, cu partea cea mai putin “complicata” inainte, pana cand cablul este dispus relativ egal stanga-dreapta, cu segmentele de lant degajate de sub roata; in practica, la montarea pe zapada, lantul se va incarca cu zapada sau zloata si capetele/ carligele lantului se pot bloca sub roata; trageti cu putere de lant, pe segmente, fara sa le incalciti;

- ridicati cele doua capete ale cablului in partea superioara a rotii si scoteti-le in exterior pentru a le imbina; in prealabil curatati piesele de imbinare si pasajul rotii, pentru a face loc; puteti folosi pentru asta coada unei perii de zapada sau o alta unealta;

- imbinati lantul in partea superioara si impingeti cablul spre interior, astfel incat plasa de lant astfel formata sa se aseze pe roata; inca o data, este important ca piesele de prindere sa fie curatate de zapada si sa va asigurati tragand cu putere ca s-au fixat corect;

- in functie de modelul de lant, prindeti segmentul de strangere in partea inferioara si/ sau petreceti-l prin ochiurile de prindere dispuse in jurul rotii; in cazul prezentat lantul are un dispozitiv de blocare a tensionarii; trageti cu putere de capatul lantului de strangere;

- tensionati lantul agatand carligul de la capatul segmentului elastic de cele mai indepartate segmente de lant; este si momentul sa inspectati vizual punctele de contact cu janta si, daca este cazul, sa montati piesele de protectie;

- dupa cativa km de rulaj verificati din nou tensionarea lantului;

Pentru demontare, repetati operatiunea inversa, dupa ce v-ati asigurat ca roata este oprita in pozitia de montare; acest lucru se constata urmarind ca piesa superioara de montare sa fie pe pozitie. La demontare, in cele mai multe cazuri va trebui sa folositi ceva mai multa forta pentru a desface cablul din spatele rotii sau sa-l aduceti catre exteriorul acesteia, deoarece roata va fi asezata pe lantul tensionat. Dupa ce ati desfacut cablul indepartati-l pe cat posibil (ca si segmentele de lant) de roata apoi miscati masina usor inainte sau inapoi aproximativ un metru, pentru a elibera lantul. Nu manevrati masina cu lantul slabit sau facand miscari bruste deoarece lantul se poate agata sau poate lovi in elementele de franare si directie, in caroseria masinii sau chiar in persoane aflate in apropiere.

Dupa folosirea lanturilor se recomanda clatirea cu apa calduta si eventual detergent, apoi uscarea lor si ungerea cu un lubrifiant usor (poate fi WD-40) pentru conservarea in bune conditii. Nu uitati sa folositi niste manusi speciale pe parcursul montajului, pentru a va proteja de frig si murdarie, precum si de eventualele lovituri. O alta recomandare din partea noastra este sa folositi un mic pres (poate chiar unul de la picioarele pasagerilor) cand stati in genunchi in cursul oepratiunii de montaj. De obicei lanturile de zapada sunt livrate cu un mic covoras de plastic si manusi dar nu intotdeauna pot fi refolosite si nu sunt foarte rezistente.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

One Comment

  1. [...] trafic – despre utilitatea acesteia poti afla dintr-un articol anterior de pe blogul nostru; invata sa montezi lanturile si identifica punctele de remorcare ale masinii – atentie, unele ochiuri de remorcare se [...]

Leave a Reply to Din Darfur pe DN2 – ghid de supravietuire pe drumuri inzapezite « Blogul Aventuria Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>