Blogul Aventuria

Anvelopele de iarna: Obligatorii sau nu?

Written By: admin - Oct• 17•11

Nu cred ca exista un conducator auto din Romania care sa nu fi auzit macar vag pana acum despre faptul ca de la 1 noiembrie 2011 anvelopele de iarna devin obligatorii. Dar oare cat stim noi despre acest subiect supra-discutat?

cheap viagra online

p://blog.aventuria.ro/wp-content/uploads/2011/10/1.jpg”>Vreau sa lamurim exact ce prevede actul normativ care impune soferilor sa aiba masinile echipate de la 1 noiembrie cu anvelope de iarna:

Ordonanta Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echiparii autoturismelor cu anvelope de iarna in sezonul rece, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 80, din 31 ianuarie 2011. Aceasta a fost aprobata prin Legea nr. 161/2011, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 503 din 14 iulie 2011.

Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Intr-o forma mai veche a actului normativ se stabilea ca anvelopele de iarna sunt intr-adevar obligatorii in perioada noiembrie – martie, insa prevederea nu mai exista in forma actuala a Ordonantei.

Potrivit Ordonantei, soferii sunt obligati sa aiba masinile dotate cu anvelope de iarna atunci cand circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei. Intr-o forma mai veche a actului normativ se stabilea ca anvelopele de iarna sunt intr-adevar obligatorii in perioada noiembrie – martie, insa prevederea nu mai exista in forma actuala a Ordonantei.

Ce se intampla daca nu avem masinile echipate cu anvelope de iarna si circulam pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei? Reprezinta contraventie iar sanctiunile care se vor aplica sunt retinerea certificatului de inmatriculare al masinii si amenda (9-20 puncte) cuprinsa intre 603 si 1340 RON.

Cu alte cuvinte o sa ne usture buzunarele daca nu ne pregatim in timpul ramas pana la 1 noiembrie cu anvelopele de iarna, si fie vorba intre noi, de ce nu ii amendeaza pe cei responsabili cu dezapezirea ci toti ii vaneaza pe soferi?

Atentie, insa! Data de 1 noiembrie nu reprezinta decat data intrarii in vigoare a prevederilor, ceea ce NU inseamna ca, anul viitor si in cei care vor urma (atata timp cat actul normativ va ramane in vigoare), prevederile se vor aplica tot incepand cu aceasta data.

Ce cauciucuri sunt acceptate ca anvelope de iarna?

Toate anvelopele care sunt inscrptionate cu expresia MS, M&S, M.S, M+S, fara a include insa categoriile care sunt marcate numai “All-season”

M reprezinta in limba engleza “mud” adica noroi, iar S inseamna “snow” respectiv zapada.

Ce mai prevede Ordonanta

Potrivit OG nr. 5/2011, vehiculele de transport de marfa de peste 3,5 tone si cele de transport de persoane cu peste noua locuri trebuia sa mai aiba montate pe rotile de tractiune, pe langa anvelope de iarna, si lanturi sau alte echipamente antiderapante certificate.
Totusi, utilizarea lanturilor antiderapante pe alte suprafete decat cele acoperite de zapada, gheata sau polei implica sanctiuni pentru deteriorarea carosabilului.

Nerespectarea acestor reguli se pedespseste cu retinerea talonului auto, la care se adauga si o amenda cuprinsa intre 2.500 si 4.000 de lei.

In plus, actul normativ prevede ca cei care transporta marfuri sau persoane fac un accident din cauza dotarii necorespunzatoare a masinii, vor achita si costurile de reparare a drumului si de inlocuiere a elementelor de siguranta a circulatiei distruse in urma evenimentului rutier.

Pe de alta parte intrebat de ziaristii de la “Gandul” daca toti conducatorii auto sunt obligati sa-si echipeze masinile cu anvelope de iarna, Marian Zane (comisarul Sef al Politiei Rutiere) a raspuns: “Nu toti. Este vorba despre circulatia pe portiunile cu zapada, gheata sau polei”. Comisarul sef al Politiei Rutiere a continuat si a afirmat ca ‘este important sa nu fim surprinsi‘, respectiv ‘important este sa evitam blocajele in trafic, nu amenzile‘.

Ce facem?

Desi controversata prevederea legala, daca privim dincolo de costurile pe care le implica aceasta obligatie de a ne echipa masinle cu anvelope de iarna, este o decizie buna pentru ca este demonstrat si de producatorii auto ca anvelopele de iarna sunt mult mai aderente pe carosabilul inzapezit si/sau cu mazga de asemenea sunt rezistente la temperaturi scazute obisnuite sezonului de iarna, si ar trebui chiar noi sa ne gandim la siguranta noastra si sa ne schimbam anvelopele iarna chiar daca nu ar fi obligatoriu.

 

Eu ma duc zilele astea sa le schimb, voi ce faceti?

 

 

Surse:

www.avocatnet.ro

www.4tuning.ro

 

 

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>